بهترین زمان برای تعویض روغن کلوت؛ راهنمای رانندگی مطمئن در جاده‌ها

بهترین زمان برای تعویض روغن کلوت؛ راهنمای رانندگی مطمئن در جاده‌ها

هنگامی که بحث عملکرد بهینه پیکاپ کلوت مطرح می‌شود، آنگاه دانستن بهترین زمان برای تعویض روغن‌موتور اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند. با درنظرگرفتن ویژگی‌های خاص جاده‌های ایران و استاندارد نسبتاً پایین بنزین موجود در جایگاه‌ها، نگهداشت خودرو و سرویس آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

زمان بهینه برای تعویض روغن‌موتور کلوت، تحت‌تأثیر عوامل مختلفی از جمله نوع موتور، شرایط رانندگی و نوع روغن است. برای موتورهای بنزینی مانند موتور کلوت، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند روغن را هر 5000 تا 7000 کیلومتر تعویض کنید. با این حال، این فاصله می تواند بر اساس عادات رانندگی شما و شرایطی که در جاده با آن مواجه می شوید متفاوت باشد.

رانندگی در جاده‌های ایران به دلیل تنوع و تفاوت‌های دمایی، چالشی منحصربه‌فرد است. خواه در حال رانندگی در ترافیک شلوغ تهران هستید یا کنکاش در جاده‌ای دیدنی رشته‌کوه‌های البرز، این توانمندی موتور خودروی شماست که می‌تواند فاکتور مهمی در رانندگی ایمن و راحت باشد. پس این نکته را در نظر داشته باشید که فواصل استاندارد تعویض روغن ممکن است با درنظرگرفتن شرایط رانندگی نیاز به تغییر داشته باشد.

به‌عنوان‌مثال، اگر اغلب در جاده‌های خاکی و پر از شن رانندگی می‌کنید و یا اگر برای مدت‌زمان طولانی در هوای گرم و یا خیلی سرد هستید، آنگاه توصیه می‌شود روغن‌موتور خود را در بازه زمانی کوتاه‌تری تعویض کنید تا کارایی و طول عمر موتور حفظ شود. یادتان باشد که کلوت مکث موتور با موتور 2/4 لیتری توربو شارژ میتسوبیشی و حداکثر قدرت موتور 320 نیوتن متر در 2000-4000 دور در دقیقه و سیستم چهار چرخ محرک ، به روغن‌موتور مناسبی نیاز دارد تا قدرت و عملکرد بهینه ای را در اختیار شما قرار دهد.

به طور خلاصه، برای لذت‌بردن از یک تجربه رانندگی دلپذیر در جاده‌های ایران و اطمینان از طول عمر موتور کلوت، تعویض روغن‌موتور در زمان مناسب امری ضروری است. مراقب مسافت پیموده شده خود باشید، شرایط رانندگی خود را تحت‌نظر داشته باشید و در صورت مواجهه با شرایط رانندگی سخت، در تعویض زودتر روغن‌موتور تردید نکنید. کلوت چیزی بیش از یک وسیله نقلیه است. همراه شما در سفر و بازدید از مناظر متنوع ایران است. مراقب قلب تپنده همراه خود باشید.

نکات مهم:

  • همیشه از روغن‌موتور مناسب با درجه ویسکوزیته توصیه شده توسط سازنده خودرو استفاده کنید.
  • به همراه روغن‌موتور، فیلتر روغن را نیز تعویض کنید.
  • تعویض روغن‌موتور را در یک تعمیرگاه مجاز انجام دهید.
روابط عمومی مکث موتور
روابط عمومی مکث موتور
www.maxmotorco.com

مکث موتور به عنوان زیر مجموعه گروه ماموت خودرو با هدف توسعه نوآورانه سبد محصولات در حوزه‌های پرطرفدار بازار، در سال 1399 تاسیس شد تا با رویکردی نو و پایبندی به خط‌مشی و اصول بنیادین شرکت، به تقاضای طیف گسترده‌تری از مشتریان پاسخ دهد. مکث موتور عرضه محصولات خود را در سال ۱۴۰۰ با معرفی یک پیکاپ توانمند و با قابلیت های آفرودی با نام کلوت آغاز کرد و با وجود مزیت‌های رقابتی توانست به جایگاه مناسبی در این کلاس دست پیدا کند و بدین ترتیب زمینه توسعه و ارائه دیگر محصولات نیز متناسب با نیاز بازار فراهم شد. پس از کلوت و جهت ورود به بازار خودروهای سواری، خودروی تیارا نیز به سبد محصولات مکث موتور اضافه شد که در حال حاضر شاهد تردد آن در خیابان‌های کشور هستیم.

نوشته های مرتبط